Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Wasilkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej "Rady Miejskiej Gminy Wasilków".

Data publikacji strony internetowej: 2018-11-23.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-01-05.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Część zamieszczonych na stronie publikacji w formie plików PDF i DOC nie jest dostępna cyfrowo z uwagi na fakt, że pochodzą z różnych źródeł lub ich ilość jest bardzo obszerna, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt; opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji; opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej i w związku z tym nie było i ma możliwości ich pozyskania w wersji dostępnej cyfrowo. W miarę możliwości obsługa Rady Miejskiej dokłada wszelkich starań, by nowe dokumenty zostały zamieszczone w poprawnej formie. Nagrania z sesji rady opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej nie posiadają napisów dla osób niesłyszących. W serwisie występują linki, których użycie powoduje otwarcie nowej strony WWW. W takiej sytuacji użytkownik nie jest o tym ostrzegany. Publikowane w zarządzeniach Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-01-05.

Deklaracja została poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-01-05

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Podmiotowa strona została zaprojektowana w ten spoóśb, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz „TAB” przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek „w dół” i „w górę” można przewijać stronę.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Na podane poniżej dane kontaktowe można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Imię i nazwisko osoby kontaktowej: Marcin Siedlecki

E-mail osoby kontaktowej: m.siedlecki(at)wasilkow.pl

Numer telefonu osoby odpowiedzialnej: 85 71-85-400 w.012

Skargi i odwołania

Nazwa organu odwoławczego: Burmistrz Wasilkowa

Adres organu odwoławczego: Białostocka 7, 16-010 Wasilków

Adres e-mail organu odwoławczego: kancelaria(at)wasilkow.pl

Telefon organu odwoławczego: 85 71-85-400 w. 012

Dostępność architektoniczna

Zapewniona dostępność
architektoniczna:
  • zapewnione jest dostosowane wejście z poręczą i podjazdem dla wózków inwalidzkich od strony ul. Sienkiewicza. Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Nie są sterowane automatycznie.
  • wejście od strony ul. Białostockiej nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, osób niewidzących lub słabowidzących,
  • sala konferencyjna urzędu jest przystosowana dla osób poruszających się na wózku, posiada też nagłośnienie,
  • biuro obsługi interesanta znajduje się po lewej stronie od wejścia od ul. Sienkiewicza,
  • przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
  • przestrzenie komunikacyjne budynku na poziomie parteru wolne są od barier poziomych. W budynku nie ma windy i platformy przyschodowej,
  • informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny na planie ewakuacyjnym każdego poziomu oraz w sposób głosowy przez pracownika biura obsługi interesanta. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych.
  • toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze,
  • zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego lub psa przewodnika (odpowiednio poinstruowani pracownicy biura obsługi interesanta),
  • zapewnione są możliwości ewakuacji lub ich uratowania osobom ze szczególnymi potrzebami w inny sposób (oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla wyznaczonych osób z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji);

Zapewniona dostępność informacyjno-komunikacyjna:

  • obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się dla osób, które zgłoszą potrzebę tłumacza migowego lub tłumacza – przewodnika,
  • instalacja urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących - zainstalowana jest pętla indukcyjna w Biurze Obsługi Interesanta (pomieszczenie na parterze tuż po wejściu do budynku od strony ul. Sienkiewicza),
  • tablica tyflograficzna z rozkładem pomieszczeń służbowych zlokalizowanych na parterze Urzędu Miejskiego w Wasilkowie zlokalizowana po prawej stronie po wejściu do budynku od strony ul. Białostockiej; tabliczki brajlowskie przy wejściu do każdego pokoju na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Wasilkowie;
  • zapewnienie na stronie internetowej urzędu informacji o zakresie jego działalności – w postaci elektronicznej zawierającej tekst odczytywalny maszynowo przez syntezator mowy oraz informacji w tekście łatwym do czytania,

Zapewniona alternatywna dostępność:

  • zapewnienie komunikacji z urzędem dla osób niepełnosprawnych. Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w indywidualnym wniosku – kompetentny pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą lub bezpośrednio przez pracownika biura obsługi interesanta o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym przy wejściu do budynku.
  • wsparcie techniczne osobie ze szczególnymi potrzebami, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, poprzez e-mail lub telefon,

    Dodatkowe informacje

    W odnośniku znajdują się zdjęcia urzędu wraz z opisem dostępności architektonicznej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.